राजेन्द्र थापा, साहित्यकार
आज (मंगलबार) सरस्वतीपूजाको दिन । अरुणा
लामा दिदीको सोह्राँै स्मृति दिवस अंग्रेजी मितिका हिसाबले । संयोग,
सरस्वतीकी छोरी अरुणा दिदीको स्मृति दिवस सरस्वतीपूजाकै दिन परेछ । तर,
नेपाली मितिका आधारमा भने भोलि (बुधबार) स्मृति दिवस मनाइने गरिएको छ । म
आज ‘शकुनी’ नामक उपन्यास सुरु गरी सरस्वतीको आराधना गर्ने सुरसार गर्दै
थिएँ । यसवेला अरुणा दिदीलाई सम्झना गर्न पाउनु त झनै ठूलो पूजा हो भन्ने
मलाई अनुभूति भएको छ ।
दिदीलाई सम्झँदा म भावनामा बहकिन्छु । त्यसो त मसँग उहाँका स्मरण धेरै छन् । अहिले भने केही विशेष सन्दर्भ सम्झन्छु ।
०००
मलाई सानैदेखि जुनसुकै गीत पनि ज्यादै मन
पथ्र्यो । तर, पनि मनै कोट्याउने स्वर भने लता मंगेसकर र अरुणा लामाकै हो ।
संयोग, अरुणा दिदीका स्वरमा ०३३ सालमा मेरो गीत ‘यसपालि त मनै फाट्यो’
रेकर्ड भयो । त्यसले दिदीसित मलाई जोड्यो । अर्को संयोग, दिदीका दुवै खाले
(फिल्म र आधुनिक) अन्तिम गीत पनि मेरै हुन पुगे । आधुनिकमा न्ह्यु
बज्राचार्यको संगीतको ‘यो मन त तलाउ हो, ढुंगा नफेक’ र फिल्मी गीतमा ‘साइत’
फिल्मको रञ्जित गजमेरको संगीतमा ‘यो हृदय, कहिले साह्रो कहिले निको भो’ ।
मैले ‘यो हृदय...’ रञ्जित गजमेर दाइले
बनाएको ट्युनमा लेखेको हँु । गीत लेख्ने क्रममा दिमागमा अरुणा दिदी लगातार
आइरहनुभयो । दिदीलाई नै गाउन लगाउन पाए हुन्थ्यो भन्ने प्रस्ताव मैले
फिल्मका निर्देशक तलुसी घिमिरेलाई गरेँ । अचानक दिदीको फोन आयो । भन्नुभयो–
‘भाइ, म हिजै काठमाडौँ आएँ । सपना (छोरी) को घरमा छु, आउनु नि, भेट्न मन
लागिरा’छ ।’ म त छक्क परेँ । तुलसीलाई लिएर म दगुरिहालेँ । कुराकानी भयो,
दिदीले तुलसीलाई भन्नुभयो, ‘राजेन्द्र भाइको गीतका लागि त म आइहाल्छु नि
बम्बई पनि ।’ नभन्दै एउटामात्र गीत गाउन दिदी १०३ डिग्रीको हन्हन्ती ज्वरो
आइरहेकै वेला रेलको स्लिपरमा बसेर बम्बई पुग्नुभएछ । ज्वरो आएकै वेला
रेकर्ड भएछ । दोस्रो अन्तरामा एक शब्द स्वयं मलाई असहज लागेको थियो । तर,
समय कम र ट्युनमा मात्रा मिलाउन जबर्जस्ती कोचेको त्यो शब्द दिदीले हटाएर
अर्को हाल्नुभएछ । दिदीले जगमेर दाइलाई भन्नुभएछ, ‘गाउन गाह्रो भयो, भाइको
गीत हो । मैले त परिवर्तन गर्न मिलिहाल्छ नि ।’ त्यसमा ‘कैले भुवा भो’
भन्ने शब्दको सट्टा ‘कैले सिमल भो’ गाइदिनुभएछ । मैले त्यसलाई दिदीको उपहार
सम्झेँ र आजसम्म पनि त्यो शब्दले दिदीको याद दिलाउँछ ।
०००
अन्तिम–अन्तिम वेलाको कुरा हो । दिदीको
पेटको अप्रेसन भएको थियो । केको हो भुलेँ, अपेन्डिसाइटिस हो कि । पेटको
तल्लो दायाँ साइडमा अप्रेसन भएको भने याद छ । हामी छोरी सपनाको घरको
पछाडिको बार्दलीमा कोच्चिएर बसेका थियौँ । कहिले सँगै बसेर पिऔँ नभन्ने
दिदीलाई अचानक मसित बसेर पिउने रहर जागेछ । त्यतिवेला त के थाहा,
दिदी–भाइको अन्तिम खानपिन त्यही रहेछ । दिदीले बिदाइ भोज पो माग्नु भा’रहेछ
भन्ने पाल्यो । त्यसवेला दिदीले आफ्ना जीवन र भिनाजुको अवसानपछिका समयका
धेरै कुरा गर्नुभयो । आफूलाई लागेको ऋण, बच्चाहरू हुर्काउँदाको दु:खलगायत
कुरा भए । उहाँले त्यसैक्रममा धेरै वर्षअघि ‘अरुणा साँझ’ गर्दा पाउनुपर्ने
पैसाले गोपाल योन्जनले आफ्नै घरकै स्टुडियोमा ‘तेरो पुरानो गीतलाई
रिरेकर्डिङ गरिदिन्छु’ भनी रेकर्डिङ गरिदिएको पनि सम्झना गर्नुभयो ।
त्यसवेला आफूमाथि भारतीय रुपैयाँ २६ हजार ऋण हुँदाहुँदै पनि हुन्न भन्न
नसकेको पनि बताउनुभयो । तर, क्यासेट निकालिएनछ । क्यासेट ननिस्कँदै गोपाल
दाइ बित्नुभएको कुरा पनि उहाँले सम्झनुभयो । पछि, भाउजू (रिन्छिन योन्जन)
सित माग्दा त्यसको मूल कपी नै हराएको जानकारी पाउनुभएछ । ऋण पनि तिर्न
नपाउँदा, यता आफ्नो रेकर्ड पनि हराउँदा लागेको दु:खका कुरा उहाँले मलाई
पहिलोपटक भन्नुभएको थियो ।
उहाँले ०५० सालमा नरेन्द्र प्रसार्इंको
सक्रियतामा भएको ‘एकल साँझ’ गरी नेपालकै इतिहासमै सबैभन्दा बढी अर्थात् तीन
लाख रुपैयाँ दिएकाले सारा ऋण चुक्त गर्न सकेको पनि बताउनुभयो । उहाँले
भावुक हुँदै भन्नुभएको थियो, ‘जिन्दगीमा पहिलोपटक त्यत्रो रकम पाउँदा भाइ, म
त त्यहीँ नै धुुरुरु रोएकी पो थिएँ ।’ वास्तवमै ५० सालमा तीन लाख धेरै नै
रकम हो । त्यसअघि कुनै पनि गायकले एक लाख पनि पाएका थिएनन् ।
०००
त्यहीवेला दिदी अचानक मुडमा आउनुभयो र
भन्नुभयो, ‘भाइ र मेरो जोडी खुब मिल्छ भन्छन्, उतातिर । लु यौटा क्यासेटै
निकालौँ ।’ म छक्क परेँ । कहिले पनि यता आउँदा रेकर्डको कुरै नगर्ने दिदीको
यो चाहना कसरी आयो ? दिदीले इच्छा गरेपछि केही दिनभित्रै न्ह्यु भाइको
संगीतमा जीवन श्रेष्ठ र दीप तुलाधरको पहलमा सिम्फोनी स्टुडियोले दिदी र
मेरो एउटा क्यासेट निकाल्ने, कसैले पनि पारिश्रमिक नलिने तथा नाफा सबै
दिदीलाई दिने सहमति भयो । एक दिनमै मैले गीत लेखेँ । न्ह्युले संगीत तयार
गरे फटाफट । तेस्रो दिनमा त रेकर्डिङ नै भयो । हातले अप्रेसन गरेको पेट
समात्दै दिदीले गाउनु भयो,
‘यो मन त तलाउ हो, ढुंगा नफेँक
फेर्दै छु सास, बतास नछेक
जतासुकै टेक, बिन्ती छ,
दुखेको ठाउँमा नटेक ।’
केही दिनका लागि दार्जिलिङ गएर फर्केपछि
अरू गीत पनि गर्ने कुरा भयो । दिदी फर्किनु पनि भयो केही महिनापछि । तर,
तुरुन्तै यस्तो बिरामी हुनुभयो कि फेरि उठ्नै सक्नुभएन । दुखेकै ठाउँमा
आइन्दा कसैले टेक्नै नसक्ने गरी अरुणा दिदी त हिँडी पो हाल्नुभयो ।
०००
यो मन तलाउ गीत रेकर्ड गर्न सपनाको घरबाट
दिदीलाई हरियो सैनिक मारुती आफैँले हाँकेर लगिरहेको थिएँ । विभिन्न गफ भए ।
त्यसैक्रममा रेकर्ड हुने गीतको शब्द सुनाएँ । साइडमा बसेकी दिदी अचानक
नोस्टाल्जिक बन्नुभयो र भन्नुभयो, ‘भाइ, यो गीत सुन्दा मलाई अचानक एउटा गीत
याद आयो । मेरो सबैभन्दा मन पर्ने गीत हो त्यो । मेरो आफ्नो होइन,
प्रेमध्वज प्रधानको हो । त्यो सुन्यो कि भिनाजुको याद आउँछ । कसको संगीत,
कसको रचना मलाई थाहा छैन ।’ त्यो गीत कुन रहेछ भनेको त, ‘पर लैजाऊ फूलहरू’
पो । म मख्ख परेँ । त्यो गीत मैले नै लेखेको हो भनेपछि दिदीले इतरिएर
भन्नुभएको अझै स्मरण छ, ‘आफ्नो मान्छेले लेख्या रै’छ त, त्यस्तो मन पर्या
र’छ मलाई ।’ त्यस्तै ‘यसपालि त मनै फाट्यो...’(मेरै शब्द) गाएर दुनियाँलाई
रुवाउने अरुणा लामा आफू भने खुसुक्क रुँदी रहिछिन्, पतिवियोगको पीडा सहन
नसकेर । बिहे गरेको ११ वर्ष पनि पुनि पुग्दा नपुग्दै २९ वर्षको उमेरमै
जीवनसाथी गुमाएकी दिदीलाई किन मन नपरोस् त ‘पर लैजाऊ फूलहरू, छोपिदेऊ तारा
जुन, बन्द गर गीतहरू, तिम्रो याद आउने चिजहरू’
०००
मैले ०३१ सालतिर लेखे पनि ३२/३३ सालतिर
मात्रै अम्बर गुरुङ दाजुलाई दिएको थिएँ ‘यसपालि त मनै फाट्यो’ भन्ने गीत ।
सो गीत नारायण गोपालले गाउने कुरा भएको थियो रे । हुन त मैले त्यो गीत
रेडियो नेपालको स्टुडियोबाहिर ‘पोखिएर घामको झुल्का’ गीत रेकर्ड गरेर बाहिर
निक्लेका अम्बर दाइलाई सुनाउँदा नारायण गोपाल पनि सँगै उभिएर सुनिरहेका
थिए । तर, ०३३ सालमा यो गीत अरुणा दिदीको स्वरमा ‘सुपरहिट’ भएको खबर पाएँ ।
गीत बज्दा म त भारतको मध्यप्रदेश इन्दौरनजिक महुमा थिएँ । देश फर्केपछि
अम्बर दाइले भनेको अझै सम्झन्छु– ‘शरणको मृत्युपछि गीत गाउन छाडिसकेकी
अरुणालाई मैले यो गीत सुनाएँ । तर, तैँले गाउन माग्न पाउन्नस् भन्ने सर्तमा
। सुनेर अरुणा रोई, धेरैपटक सुनाउनुपर्यो मैले । मै गाउँछु भनी । मैले
मानिनँ । तर, रातभर सुत्न सकिनछ । भोलिपल्ट त बिहानै म नउठ्दै आइछ । धेरै
जिद्दी गरेकीले दिएँ । तर, सर्त थियो, अरुणा, गाउँदा रुन भने पाउन्नस् नि ।
नभन्दै अरुणा गाउँदा रोइनन् ।’ आफैँ रुनु नै किन पर्यो र ? जब कि उनको
आवाजले करोडौँ मान्छेलाई अर्बौंचोटि जो रुवाउनु रहेछ ।
०००
दिदीको स्मृतिको यसवेला शान्तिको कामना
गर्ने सुरै मलाई आएन । किनभने, दिदी त मरेकी नै छैनन् । दिदीको मृत शरीरको
मुख नै मैले हेरिनँ । आँखा चिम्लेँ । हुन त आफैँले जलाएको आमाको पनि मैले
मृत मुख हेरेको थिएनँ । आँखा चिम्लेको थिएँ । थाहा छैन, किन–किन मेरी
आमाजस्तै नजिकको लाग्छ, अरुणा लामा पनि मलाई । मरेकैजस्तो नलागे पनि
श्राद्धमा आमालाई जल चढाएपछि, दिदीलाई पनि जल चढाउन बिर्सेको छैन मैले ।
प्रस्तुति : कला अनुरागी
No comments:
Post a Comment